Marta Maślanka
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie instrumentów perkusyjnych. Od 1993 roku gra na cymbałach.
Specjalizuje się w muzyce filmowej, teatralnej i tradycyjnej.
Współpracuje z najlepszymi polskimi kompozytorami: Michałem Lorencem (nagrała m.in. ścieżkę dźwiękową do filmu „Bandyta”, z jej wielokrotnie nagradzanym „Tańcem Eleny”), Janem A.P. Kaczmarkiem (na jego zaproszenie wzięła udział w nagraniu muzyki do filmu Niewierna (Unfaithful) towarzysząc The Hollywood Studio Symphony w Los Angeles), Krzesimirem Dębskim, Pawłem Mykietynem, Ablem Korzeniowskim, Bartłomiejem Gliniakiem, Łukaszem Targoszem, Hadrianem Tabęckim.
Nagrała na cymbałach ścieżkę dźwiękową do koncertu Jankiela w filmie Andrzeja Wajdy „Pan Tadeusz”, z muzyką Wojciecha Kilara. Brała także udział w re-premierze filmu „Pan Tadeusz” w reżyserii Ryszarda Ordyńskiego (film niemy z roku 1928) z wykonywaną na żywo muzyką Tadeusza Woźniaka.
Wzięła udział w nagraniu kilkudziesięciu płyt. Współtworzy zespół DesOrient (koncerty z muzyką filmową Michała Lorenca). Koncertuje z Kapelą Brodów, Mają Kleszcz i Kwartetem Prowincjonalnym, Olgą Avigail Mieleszczuk i Kol Ishe trio (Pieśni Żydowskiego Polesia, Pieśni żydowskie Ukrainy)), Weroniką Grozdew- Kołacińską (Etnofonie Kurpiowskie, Wandering Songs), zespołem WoWaKin i SenJawaZabawa. Przez wiele lat współtworzyła Zespół Polski. Na perskich cymbałach – santurze wykonuje również muzykę irańską w zespole PersePolish Dariusha Rasouli.
Koncertuje również dla dzieci m.in. ze „Smykofonią” i Polskim Towarzystwem Muzyki Współczesnej.
Jest wykładowcą na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na profilu World Music.